Kuchnia roślinna BEZ gotowania | Karolina nie Gotuje

Czekoladowe smoothie bowl z figami i borówkami

4
PRZEPISY NA SUROWO

Czekoladowe smoothie bowl z figami i borówkami

Śniadanie które rozgrzewa, dodaje energii i polepsza humor. Nie zawiera przy tym cukru, glutenu, nabiału ani zbóż. W dodatku robi się w 5 minut i można go spokojnie zabrać do szkoły lub pracy. Czego chcieć więcej od późnojesiennego, porannego posiłku, kiedy ani pogoda za oknem, ani ostatnie wydarzenia nie nastrajają pozytywnie.

Czekoladowe smoothie bowl z figami i borówkami

To szybkie śniadanie nie tylko rozgrzewa, jest łatwe do wykonania, dobrze się przechowuje, pobudza i polepsza humor, ale ma jeszcze jedną zaletę – zawiera niemałą dawkę tak pożądanych w diecie antyoksydantów. Wszystko za sprawą solidnej porcji surowego kakao, borówek i dodatku płatków aksamitki.

Banany dodają energii i sycą na długo. Kakao smakuje czekoladą, energetyzuje i zawiera skarbnicę witamin, mikroelementów i zdrowych tłuszczy. Cynamon rozgrzewa i zwalcza stany zapalne. Figi, wyczekiwany sezonowy rarytas rozpływają się w ustach i wzbogacają nasze menu w wapń, magnez i potas. Borówki i aksamitki dbają o nasz wzrok i pamięć. A wszystko razem … no cóż … smakuje rewelacyjnie! Zapraszam na śniadanie idealne 🙂

CZEKOLADOWE SMOOTHIE BOWL Z FIGAMI I BORÓWKAMI


SKŁADNIKI NA 1 DUŻĄ PORCJĘ:

  • 5 mocno dojrzałych bananów
  • 5 łyżeczek surowego kakao w proszku
  • pół łyżeczki cynamonu cejlońskiego (opcjonalnie)

DODATKI:

  • 5 mocno dojrzałych bananów
  • 5 łyżeczek surowego kakao w proszku
  • garść świeżych lub mrożonych borówek
  • wiórki kokosowe (opcjonalnie)
  • płatki aksamitek lub innych jadalnych kwiatów (opcjonalnie)

PRZYGOTOWANIE:

  1. Banany obieramy, kroimy na kawałki i wraz z kakao miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

  2. Powstałą masę przelewamy do miseczki, dekorujemy pokrojonymi figami i borówkami. Jeśli mamy ochotę posypujemy wiórkami kokosowymi i płatkami jadalnych kwiatów.

UWAGI:

– Do przygotowania smoothie bowla użyjcie naprawdę dojrzałych bananów. Tylko takie nadadzą mu aksamitnej konsystencji i odpowiedniej słodkości bez używania dodatkowych słodzików.

– Surowe kakao oprócz wielu korzystnych właściwości zdrowotnych ma również właściwości pobudzające, które przydają się zwłaszcza rano. Jeśli go nie używacie lub właśnie zabrakło go na Waszej kuchennej półce, zamiast niego możecie użyć karobu.

– Jeśli jesteście wyjątkowymi zmarźluchami koniecznie dodajcie do smoothie cynamonu.

 – Borówki możecie zastąpić innymi, ciemnymi owocami jagodowymi. Świetnie sprawdzą się tutaj również kwaskowate jeżyny i jagody.

– Płatki aksamitki pięknie wyglądają, nadają potrawie ciekawego smaku i są źródłem cennych antyoksydantów. Używajcie jednak tylko tych pochodzących z własnego ogródka lub kupnych, przeznaczonych do spożycia. Szukajcie ich w chłodniach, obok pojemników z kiełkami.

– Jeśli restrykcyjnie unikacie połączenia tłuszczy z węglowodanami zamiast surowego kakao dodajcie do smoothie karobu i nie posypujcie dania wiórkami kokosowymi.

Szukasz przepisów bez cukru, glutenu i gotowania ?
👉 Zobacz e-booka WIGILIA NA SUROWO.
🎄 Zdrowe, świąteczne przepisy dla CAŁEJ rodziny.

E-book „Wigilia na surowo - tradycyjnie.
Zdrowe, świąteczne przepisy dla CAŁEJ rodziny”
Poznaj roślinne przepisy bez cukru, glutenu i gotowania!

Więcej przepisów na zdrowe, roślinne dania BEZ gotowania, znajdziesz w dziale
PRZEPISY NA SUROWO, a także w SKLEPIE PEŁNYM ZDROWIA.


Jeśli spodobał Ci się mój przepis zostaw mi SERDUSZKO, klikając na jego ikonkę pod tytułem wpisu,
KOMENTARZ albo UDOSTĘPNIJ go na swoim profilu.
Żebym wiedziała, że Ci smakowało i żeby zdrowe jedzenie mogło dotrzeć do jak największej liczby osób.
Będzie mi bardzo miło. Dziękuję!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments