Kuchnia roślinna BEZ gotowania | Karolina nie Gotuje

5 żelaznych zasad hurtowego kupowania warzyw i owoców

1
BAZA WIEDZY

5 żelaznych zasad hurtowego kupowania warzyw i owoców

Jeśli jesteście już na zdrowej, roślinnej diecie pełnej warzyw i owoców, hurtowy zakup składników do zapełnienia spiżarni z pewnością przyniesie Wam wiele korzyści. Nie tylko unikniecie w ten sposób codziennego biegania po zakupy, martwienia się czy aby niczego Wam nie zabraknie, pokus związanych z podjadaniem niezdrowych produktów – nic tak bowiem nie zaspokoi ochoty na zakazane potrawy jak szybkie schrupanie słupków ogórka, pasków kolorowej papryki, czy plasterków pomidora posypanych solą i ziołami, które dostępne będą pod ręką – ale pozwoli również sporo zaoszczędzić w domowym budżecie.

5 żelaznych zasad hurtowego kupowania warzyw i owoców

Istnieją jednak pewne podstawowe, żelazne zasady takich zakupów, aby były one udane, przyniosły pożądane rezultaty i aby nic się nie zmarnowało.

1. KUPUJ Z GŁOWĄ.

Już na etapie robienia zakupów planuj co zrobisz z zamówionych produktów i do czego Ci będą potrzebne. Jeśli nie masz na coś ochoty, ani pomysłu, albo co gorsza nie wiesz nawet jak to zjeść – nie kupuj tego tylko dlatego, że jest na to promocja, bo z pewnością zepsuje się zanim zmienią się twoje preferencje smakowe, wymyślisz co z tego zrobić lub jak to zjeść.

2. ZAMAWIAJ NA SPÓŁKĘ.

Jeśli wiesz od razu, że czegoś nie jesteś w stanie przejeść zanim się zepsuje  – umów się z rodziną lub sąsiadami na wspólne zamówienie. Cena zakupów nadal pozostanie niska, dostaniesz tylko tyle ile realnie jesteś w stanie zjeść i potrzebujesz, przy okazji podzielisz się kosztami przesyłki i być może zacieśnisz swoje relacje z rodziną lub nawiążesz nowe, ciekawe znajomości – z sąsiadami lub osobami o pokrewnych preferencjach żywieniowych. Jedzenie zawsze łączy 🙂

3. ZRÓB PRZEGLĄD DOSTAWY.

Od razu po dostarczeniu warzyw i owoców obejrzyj je dokładnie i zadecyduj, które z nich wymagają jak najszybszego zjedzenia. Odłóż je do osobnego pojemnika i tak zaplanuj swoje tygodniowe menu, aby wszystko zdążyć zjeść na czas.

4.  ROZŁÓŻ NA POJEDYNCZE WARSTWY.

Wszystkie owoce i miękkie warzywa jak pomidory, czy awokado rozłóż pojedynczą warstwą, aby wzajemnie nie gniotły się, tym samym przedłużając ich świeżość i aby widzieć, czy coś się pod spodem nie psuje. Ma to szczególne znaczenie nie tylko przy delikatnych, miękkich owocach ale również przy cytrusach (cytrynach, pomarańczach i mandarynkach), które są wyjątkowo podatne na pleśnienie.

5. RÓB CODZIENNY PRZEGLĄD.

Każdego dnia przejrzyj swoje zapasy i zobacz, czy nic się nie psuje lub nie dojrzewa szybciej niż zaplanowałeś. Zgniłe i zapleśniałe owoce jak najszybciej wyrzuć, aby grzybnia nie przeniosła się na pozostałe zapasy. Owoce sąsiadujące z tymi, które zapleśniały możesz przepłukać pod bieżącą wodą usuwając w ten sposób z nich zarodniki pleśni. Nie przejmuj się, zawsze jakaś minimalna ilość będzie do wyrzucenia. W sklepach warzywa i owoce są również codziennie przeglądane, to nie jest tak, że tam leży towar lepszej jakości, po prostu ktoś codziennie dba o to, żeby zepsutych rzeczy nie było już na półkach. Zmodyfikuj zaplanowane menu tak, aby najpierw zużyć właśnie te produkty.

Mam nadzieję, że moje porady pozwolą Wam cieszyć się udanymi zakupami warzyw i owoców w dużej ilości i dzięki temu nic się w Waszej kuchni nie zmarnuje, a Wy sami będziecie zadowoleni z takiej formy zakupów. Ja sama korzystam z niej z powodzeniem od dłuższego czasu i bardzo sobie ją chwalę. Nie wyobrażam sobie już ciągłego biegania do sklepów, bo jednak nie ma co ukrywać zdrowe jedzenie nie tylko sporo waży (każdy z moich domowników zjada codziennie po kilka kilogramów owoców i warzyw), ale również bardzo szybko znika ze spiżarni (do wykonania porcji wieczornej sałatki zużywam po kilka sztuk przynajmniej 3 rodzajów ulubionych warzyw, nie jest to tak jak kiedyś, jeden czy dwa pomidory do kanapki).

Jeśli chcecie zobaczyć gdzie ja robię swoje hurtowe zakupy warzyw i owoców w niezwykle korzystnych cenach – zajrzyjcie tutaj:

WARZYWA I OWOCE ONLINE – TANIE ZAKUPY Z DOSTAWĄ.

Robię tam zakupy od samego początku ich działalności. A nawet wcześniej, bo mieszkam tuż obok ich stacjonarnego punktu sprzedaży z którego korzystałam od wielu lat. Dlatego z czystym sumieniem mogę Wam ich polecić. Dzięki nim w mojej diecie pełno jest świeżych warzyw i owoców, a w comiesięcznym budżecie pozostaje naprawdę sporo oszczędności, bo ceny są u nich niewiarygodnie niskie.

Szukasz przepisów bez cukru, glutenu i gotowania ?
👉 Zobacz e-booka WIGILIA NA SUROWO.
🎄 Zdrowe, świąteczne przepisy dla CAŁEJ rodziny.

E-book „Wigilia na surowo - tradycyjnie.
Zdrowe, świąteczne przepisy dla CAŁEJ rodziny”
Poznaj roślinne przepisy bez cukru, glutenu i gotowania!

Więcej przepisów na zdrowe, roślinne dania BEZ gotowania, znajdziesz w dziale
PRZEPISY NA SUROWO, a także w SKLEPIE PEŁNYM ZDROWIA.


Jeśli spodobał Ci się mój przepis zostaw mi SERDUSZKO, klikając na jego ikonkę pod tytułem wpisu,
KOMENTARZ albo UDOSTĘPNIJ go na swoim profilu.
Żebym wiedziała, że Ci smakowało i żeby zdrowe jedzenie mogło dotrzeć do jak największej liczby osób.
Będzie mi bardzo miło. Dziękuję!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments